Skip links

Cum am ajuns cu un proiect pe nisa beauty de la vânzări de 70-80.000 / luna la vânzări lunare de peste 200.000 lei constant in doar 3 luni.

Povestea noastră a început când clientul ne-a contactat la mijlocul verii având probleme deja destul de mari in business. Practic mergea in minus de câteva luni. Ok, nicio problema (am zis noi). Prima data am primit acces in conturile de publicitate si ne-am putut face o prima impresie. Auditul pe care l-am făcut nu a fost grozav deoarece după semnarea contractului l-am aplicat, dar strategia pe care am propus-o noi nu a dat roadele la care ne așteptăm si a trebuit sa schimbam strategia din mers. Am început cu stangul dar am reușit sa ne redresam. Luna August a fost prima luna completa in care am lucrat pe acest cont si am obținut următoarele rezultate: Facebook ads roas 6,72 cu 11.434 lei investiți iar google ads roas 5,09 cu 19.300 lei investiți. Din păcate nu mai avem rezultate reale din magazin pentru ca am schimbat platforma (despre asta vorbim in acest articol chiar imediat) dar roas-ul de business  a fost undeva la 5,5. Ar fi important sa menționăm faptul ca la începutul colaborării am trecut pe un CSS partner

După ce am reușit sa ajungem la o strategie si o structura care sa aducă profit din campaniile ppc am continuat am început sa îmbunătățim alte aspecte foarte importante ce țin de business, chiar cel mai important aspect am putea zice care este website-ul. Magazinul online funcționa in platforma prestashop. Era ok-ish, nu avea erori, dar nu e ceea ce noi ne doream si am știut 100% ca migrarea pe shopify o să-l propulseze si mai sus. Daca campaniile mergeau bine si site-ul convertea destul de ok astfel încât la final de luna firma sa fie pe profit, aceasta schimbare pe care noi am propus-o cu toate elementele de CRO si arhitectura SEO + alte secrete ale agenției o sa facă sa vedem si mai mult diferențele in rezultate. 

Așadar luna septembrie am început cu noul site, migrarea s-a făcut in weekend iar noi într-o dimineața spre dupamasa într-o zi de sâmbătă am făcut setup-ul necesar pentru ppc. In campanii nu s-a schimbat absolut nimic, a rămas aceeași structura. Tot ce am făcut a fost sa cream reclame noi in Facebook si sa optimizam la roas / volum cele din google. Prima luna pe shopify am finalizat-o cu următoarele rezultate: Facebook Ads : Roas 7.71 cu 9899 lei iar Google Ads :  roas 6.23 cu 16.200 lei investiti iar vânzările totale in magazin au fost 144.788.  O surpriza destul de plăcuta pentru client fiindcă din experianta altor ani luna septembrie nu era chiar buna pentru el. 

Am început sa investim mai mult, sa vindem mai mult la o profitabilitate mai mare.

 

Luna Octombrie a fost cu siguranță cea mai buna luna de pana atunci. Am început sa vindem constant de 5000 lei / zi si sa avem mereu 30-35 comenzi / zi. Simțeam deja o creștere a rezultatelor încă din primele zile din octombrie. Pe lângă acest fapt am hotărât împreună cu clientul ca v-om face doua campanii de reduceri, una de halloween si una de black friday. Da am furat startul de black friday si am pornit la finalul lunii octombrie. Am mers constant toată luna cu aceste rezultate scrise mai sus iar in campaniile de reduceri care s-au efectuat prin SMS marketing + Campanii Facebook + google speciale pentru halloween si black friday.

Rezultate Halloween sales 17-21 octombrie: 45.000 lei , 319 comenzi 

Rezultatele Black Friday 30-31 octombrie : 31.633 lei , 184 comenzi 

Așadar Clientul a terminat luna cu un record personal, fiind prima data când depășește 1000 comenzi / luna. Cifrele exacte sunt : 1199 comenzi , vânzări 231.373 lei iar investiția in platforme a fost : Facebook 11371 lei , Google 17.700 lei 

Luna noiembrie a început din start bine pentru ca noi încă eram in black friday de câteva zile iar vânzările au continuat sa fie mari pana in 8 când au început si la restul campaniile de reduceri. La finalul lunii vânzările din site sunt 240.000 lei iar bugetul cheltuit in google este de 17.000 lei iar in Facebook 12.000 lei . Ne adaptăm continuu pieței si încercăm sa profitam la maxim de perioadele bune in vânzări. Ne așteaptă in continuare o campanie de vânzări pe aceeași strategie ca si celelalte si in luna decembrie iar obiectivul nostru este sa finalizam ultima luna din an din nou  cu peste 1000 comenzi si 200.000 lei vânzări.

 

UPDATE:

Pe luna Decembrie am pregătit din nou o campanie de vânzări de Moș Nicolae iar strategia a rămas aceeași. Nu am umblat aproape deloc la structura, singurul lucru care l-am făcut a fost sa facem campanie noua in Facebook cu aceasta promoție si sa optimizam targetele roas in google ads. Fiind final de an iar decembrie este o luna scurta dpdv zilelor de munca întrucât noi am intrat in vacanță pe 20 si am revenim prin 7-8 ianuarie, si noi cât si clientul nostru am decis sa încercăm sa acaparam cât mai multă piață in prima partea a lunii iar după sa stam relaxați.

Zis si făcut. In perioada 1-20 decembrie am reușit sa vindem 207.835 lei după care am pus campaniile pe „vacation mode” iar finalul anului a fost foarte bun si am încheiat luna cu 251.255 lei vânzări fiind a 3a luna consecutivă cu record de vânzări si comenzi care au fost in număr de 1510.

 

Luna ianaurie si începutul anului 2025

Ne așteptam ca luna ianuarie sa fie mai slabă dpdv al volumului de vânzări cât si a roasului tocmai de aceea am ales sa facem din nou o campanie de numita winter sales care sa ne ajute sa creștem rezultatele. Am încheiat luna cu 199.680 lei vânzări si un număr de comenzi bun – 1419. Observam ca numărul de comenzi a rămas sus, totuși valoarea vânzărilor a scăzut din cauza ca si coșul mediu a scăzut. Per total luna a fost buna, costurile ppc au fost cam aceleași 17.759 lei google iar Facebook in jur 10.000 lei. Roas-ul total a fost 7.1 ceea ce este ok fiindcă este peste breakeven care este 5.

Pentru luna februarie nu aveam mari așteptări cu tot ce se mai întâmplă in România anului 2025, facturile de întreținere care vin iar costul vieții ridicat, toate aceste lucruri nu dădeau semnale pozitive unui februarie bun pentru acest business si cam pentru orice business in general. Totuși noi am continuat sa ne facem treaba si am făcut-o chiar bine. Am mai pregătit o campanie de vânzări pe o perioada de 4-5 zile si am mers in continuare cu bugetele ca si lunile trecute. Rezultatele finale au fost in media ultimelor luni, am reușit sa atingem 216.531 lei vânzări iar costurile au fost aproximativ aceleași. Google 16.976 lei iar Facebook 11.500 lei, roasul total fiind undeva la 7.5 – 7.6.

Luna martie –

TO BE CONTINUED …

Concluziile pe care le putem trage din acest case study ar fi următoarele :

  1. In marketing trebuie sa te adaptezi mereu. Chiar daca ai propus o strategie si aceea nu funcționează nu ezita sa schimbi din mers si sa salvezi situația. 
  2. Daca crezi ca platforma pe care este site-ul tau nu performează cum ar trebui, ia legătură cu un specialist sa facă îmbunătățiri sau chiar s-o schimbe. Înainte sa faci o schimbare, informează-te bine si cere mai multe păreri. Una din ele poate fi chiar de la noi, trebuie doar sa ne dai un email pe adresa office@freshclick.ro 
  3. Agenția sau omul de marketing trebuie sa lucreze cu clientul. Campaniile ppc sunt doar o parte din marketing-ul unui business.